#bioptimisme

Bi-op-ti-mis-me (het; o)

De neiging om gunstige uitkomsten te verwachten voor de biologische sector

Van een kritisch geluid...

Het aandeel van biologisch schommelt al jaren rond de 4%. Dat zijn alle bio producten samengevoegd: van vers tot houdbaar, in alle verkoopkanalen samen. Dat is natuurlijk nog steeds een veel te klein aandeel. En met die achterblijvende marktvraag, blijft het aantal biologische boeren in Nederland nog steeds erg klein.

Critici gebruiken het lage marktaandeel en de weerstand bij boeren om om te schakelen, als ‘bewijs’ dat biologisch geen kans heeft en ons niet gaat helpen richting een duurzamer voedselsysteem.

Al deze negatieven geluiden maken het goed voor te stellen dat boeren en producenten nog steeds niet durven te kiezen voor biologisch. En de consument nog maar weinig biologische producten in het boodschappenmandje legt.

...Naar een positieve bril

Maar wat nou als we eens met een positieve bril gaan kijken naar alle kansen die er WEL zijn voor biologisch? Om alle marktontwikkelingen die er zijn eens te zien als kans voor de biologische sector om verder te groeien? Om de verschillende onderzoeken en trends die er zijn, te vertalen naar kansen in plaats van barrières om de consumentenvraag van biologisch te vergroten?

BuroBio is ervan overtuigd dat het barst van de kansen voor biologisch. Niet alleen omdat de tijd mee is en consumenten heel erg openstaan voor andere keuzes, maar ook omdat het biologisch keurmerk een geweldig verhaal in handen heeft dat hier precies bij aansluit.

Onder #bioptimisme kijkt BuroBio met een positieve bril naar alle ontwikkelingen die er zijn en de kansen die dit biedt voor biologische landbouw en voeding. Doe je met ons mee?

__Foto: ArnhemsBuiten.nl

Klaar voor de volgende stap?

Klaar om de volgende stap te zetten in de groei van jouw biologische bedrijf/merk/product? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Samen brengen we beweging in bio!