Uit de resultaten van een speciale enquete van GfK kwam naar voren dat maar liefst 47% van de ondervraagden biologische producten associeren met hoogwaardige kwaliteit. Petra Süptitz (duurzaamheidsexpert GfK): “Ook versheid, dierenwelzijn en gezonde ingrediënten worden eerder aan biologische producten dan aan merkartikelen toegeschreven.” Het onderzoek laat verder zien dat vooral jonge consumenten veel waarde hechten aan het bio-keurmerk. Bijna de helft van deze groep vindt het bio-keurmerk belangrijker bij hun aankoopbeslissing dan het merklogo.
De verkopen van biologische producten in Duitsland blijft gestaag groeien. In de eerste helft van 2014 zijn de verkopen met 10% gestegen ten opzichte van vorig jaar en nam de omzet met 9% toe. Duurzaamheid is een belangrijk thema bij de dagelijkse aankopen van Duitse consumenten. Bijna 70% van de respondenten is bereid om meer te betalen voor duurzame levensmiddelen en drogisterijartikelen.
Duurzaamheid blijft een belangrijk thema bij de dagelijkse aankopen van Duitse consumenten. Bijna 70 procent van de respondenten is bereid om meer te betalen voor duurzame levensmiddelen en drogisterijartikelen.
Bron: www.ekoland.nl